søndag den 14. november 2010

Babuskaer og masser af prikker...

Jeg er ret så glad for modeller med raglan-ærmer, og især dem med en elastik i halsen til børn, fordi de er så nemme at tage af og på selv. Jeg er særlig vild med at lave etagekjoler med mønster-miks, fordi det er så sjovt at matche mønstrene, og her har jeg kombineret stoffet med babuska/dyr/svampe-print med prikket stof der matcher de prikkede svampe. Men jeg bør måske snart til at finde nye modeller...
Jeg lavede den i foråret, så det er først nu hun rigtig bruger den. Der er en lille lomme i hver side og kjolen er blød og rummelig, så den svinger fint når man danser rundt, hvilket er et krav fra Alma.


Inden jeg syede kjolen, havde jeg allerede brugt noget af det limegrønne stof med hvide prikker til at forny en gammel dukke-klapvogn, som står hos mine forældre. Tror faktisk de fandt den på en losseplads i min barndom, og nu nyder Alma at bruge den til en tur med dukker eller bamser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar