søndag den 8. maj 2011

Forlænget påskeferie


Altså ikke helt til nu, selvom jeg stadig har været lidt i ferie-stemning denne uge og ikke haft den vilde lyst til at holde mig mere end højst nødvendigt ved computeren - deraf manglende indlæg, selvom der egentlig er nok at skrive og vise frem.
Vi holdt ikke fri i ugen op til påske, men tog istedet dagene efter påske. Fra langfredag til søndagen i ugen efter var vi hjemme på min families slægtsgård. Vejret var jo helt vidunderligt med solskin fra en klar blå himmel og varme temperaturer hver dag, så vi var ude det meste af tiden. Nogle af dagene gik med samvær med familie og venner, og min mors fødselsdag -Og en masse dage gik med at hygge derhjemme. Gården ligger i en lille "by" med ialt 5 gårde og et hus, så selvom man er på landet er naboerne ikke så langt væk.


Min mor har altid flere projekter i gang, og hun havde planlagt en del, hun gerne ville have hjælp til. Lasse gravede og var med på flere projekter. Alma hyggede sig også med jord og vand og var meget optaget af at lave chokoladekage, tomatsuppe m.m. Hun hyggede også med at hjælpe lidt til med mit planlagte påskeprojekt, som var at renovere vores gamle dukkehus - meget mere om det senere...
Det skønne, varme solskinsvejr betød også at køkkenhaven allerede bød på lækkerier, og vi har smovset løs i asparges fra det store bed, som mine bedsteforældre plantede for mange år siden, og hvorfra der bliver sat nye skud fra til venner. Mums.
Dejlige dage med hyggeligt samvær, varmt solskin, sjove projekter og afslappet påklædning - elsker mine gamle røde træsko...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar