torsdag den 14. april 2011

Quuaaark...



I søndags var vi på en dejlig cykeltur i det skønne forårsvejr, hvor vi holdt små hyggelige pauser for at spise den medbragte frokost, lege tagfat og gemme samt fiske lidt med net og kigge på dyrelivet i vandet. 
Nogle større børn indfangede den her friske fyr, og da de satte den på græsset lige ned til vandet, sprang den hurtigt i vandet, men havde bestemt ikke travlt med at komme videre... Den svømmede og dykkede lidt, og adskillige gange lagde den sig rigtig til rette enten midt i vandet eller ved bredden. Jeg er normalt ikke vild med frøer, men den her lille fotogene fyr, kunne jeg simpelthen ikke stå for.  


På det øverste billede havde den sekundet før haft benene helt oppe ved vandspejlet ligesom resten af kroppen, men det fotoøjeblik blev desværre afbrudt, da jeg lige måtte undvige et lidt vildfaret fiskenet delvist fyldt af vand og diverse. Synes nu nærmest at den lille kække frø smiler til mig, og det var virkelig fascinerende at se den være fuldstændig uanfægtet af at blive overbegloet. -Og så sjovt at se den svømme brystsvømning og crawle, og senere lå den længere ude i vandet og kvækkede Uumbaa, uumbaa, uumbaa...


Da den lå ved bredden og kiggede op til mig, satte jeg mig på hug for bedre at kunne fotografere, og så sagde Lasse: "Pas på den ikke hopper op på dig. Det kan være det er en frøprins" Jeg er nu godt gift, og jeg skulle under alle omstændigheder ikke nyde noget af at få en frø til at hoppe på mig  - så sød var den dog ikke!
Men jeg kom til at tænke på den lille frøprins, jeg syede for snart 3 år siden som barselsgave til nevøen. Hans far har haft en dille med at kalde sig selv for "Kongen", og så lå det jo lige for med en lille frøprins. Stoffet er totalt genbrug, for kronen er syet af rester fra min Lancier-kjole i gymnasiet, og den kan tages af og på ved hjælp af velcro. Selve frøen er syet af et par meget elskede og virkelig bløde fløjlsbukser, der havde udtjent livet som bukser (farven er mere frisk grøn i virkeligheden) Har stadig godbidder fra de bukser, så får hel lyst til at sy et par frøer mere...
Bør dog også få syet nogle bukser til pigebarnet, som virkelig skyder i vejret, og er vokset ud af næsten alle bukser - hun har så heller ikke så mange, fordi hun helst ikke vil gå i bukser, men nogle gange er det bare det mest praktiske.


4 kommentarer:

  1. Novra, for nogle lækre frøer, selv om jeg dog nok ville have det bedst med at være i stue med den nederste - den er bare SUPERSØD!
    Og mange tak for dine - altid søde beskeder med masser af konstruktive og brugbare forslag! Det er SÅ`fedt at mærke når nogen ikke bare læser med men tænker og føler med! :-D
    Ha' en superdejlig fredag og weekend!
    Kram fra Jane

    SvarSlet
  2. Indenfor foretrækker jeg også den nederste af slagsen, men udenfor er den levende udgave ret så fascinerende - så længe jeg ikke skal tage den op og den måske hopper afsted...
    Selvtak for søde beskeder og god weekend.

    SvarSlet
  3. Skøn frø ....

    Hvor kan jeg finde mønster til den????

    SvarSlet
  4. Frøen er fra en af de mange hobbybøger af Anne-Pia Godske Rasmussen - kan ikke huske hvilken, da det var en jeg havde lånt på biblioteket.
    Var meget tilfreds med mønsteret, bortset fra at det vat lidt besværligt med øjnene og hovedet, der skulle syes på i hånden. Vil nok selv lave et andet mønster til hovedet, hvis jeg skal sy en lignende frø igen.

    SvarSlet