lørdag den 11. september 2010

Katte, blomster og prikker i efterårsfarver på etagekjole


Engang for længe, længe siden - ok, måske ikke så længe siden, men da Alma var ret lille - kunne jeg ikke stå for fristelsen til at købe noget utrolig fint stof med katteprint i gyldne, brune og grå nuancer, da jeg altid har været vild med katte. Efterfølgende lå det længe i stakken af stoffer, da jeg ikke helt kunne finde noget, jeg syntes det passede til, og som jeg kunne nænne at bruge det til.
Siden hamstrede jeg en del stof med blomster-print i brændt okker, brun og lilla, og det fik også lov til at ligge rimelig længe. Lige indtil jeg heller ikke kunne stå for noget støvet lilla med små råhvide prikker...

Det blev til denne kjole, som jeg syede til Alma sidste efterår, og som hun heldigvis stadig kan passe. Har stadig en del stof tilbage af det hele, så måske jeg bliver nødt til at sy en større, når hun er vokset ud af denne. Almas dukke blev også ekviperet, og dens kjole har også små sidelommer ligesom den i børnestørrelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar